top of page

We FOCUSSEN

Het geheim van strategie & planning

 

Kiezen is mikken

Een strategie biedt altijd een antwoord op deze "hoe"-vraag: "Hoe ontwikkelen we nieuwe en bestaande markten met nieuwe en bestaande producten."

Om deze vraag te kunnen beantwoorden - en dus tot een doordachte strategie te komen - moeten we eerst een rist andere pertinente vragen stellen.

 

• Wat zijn de doelstellingen: Hoeveel ambitie heeft het bedrijf?

• Wat is de track record: waarom bestaat uw bedrijf tot op vandaag?

• Wat typeert uw klanten: wat hebben uw klanten gemeen?

• Wat zijn de sterktes van de organisatie: hoe vertaalt dit zich in service?

• Wat zijn kansen die u nog niet hebt genomen: wat zijn opportuniteiten?

• Hoe gaan we die kansen ontwikkelen: wat is het plan?

 

Na de strategie: actie

U heeft nu een strategie. Alle vragen zijn gesteld. Alle antwoorden zijn gegeven. Wat nu? Tijd voor actie. Maar ook hier mag u niet onbezonnen te werk gaan. Een goede strategie naar een slim plan van aanpak (stappenplan) vertalen is absoluut noodzakelijk. Hoe duidelijker uw strategie, hoe beter uitvoerbaar en hoe efficiënter uw acties zullen zijn. Klinkt ingewikkeld? Geen nood, Arios heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van sales- en marketingstrategieën én de bijhorende uitvoeringsplannen. Zo bent u zeker dat u het maximum haalt uit uw middelen.

 

"Get organized before you go to the market"

Let op! U kent nu uw klanten, uw markten, uw doelgroepen, … u weet waar er nog kansen liggen. Tijd voor actie, toch? Nog heel even geduld. Eén ding moet u nog doen voor we aan de slag gaan: uw organisatie voorbereiden op een potentiële groeisprong.

Daarvoor dringen een aantal vragen zich op: Welke service geeft u de klant? Hoe organiseert u uw bedrijf op groei? Wat is het stappenplan en hoeveel budget hebt u nodig om dit te doen? Hoe maakt u dit concreet voor uw organisatie? Hoe zorgt u ervoor dat iedere stap een stap in de goede richting is?

Arios helpt u om de antwoorden op deze vragen te vinden. Want toegegeven, het is helemaal niet eenvoudig om een groei ook effectief binnen uw organisatie te stroomlijnen. Daarom is het belangrijk om zowel de commerciële als de operationele processen in de organisatie grondig in kaart te brengen en te optimaliseren. 

 

 

 

bottom of page