top of page

We Luisteren

Het belang van marktonderzoek

 

De waarheid ligt in de markt

Er is maar één waarheid: de markt liegt nooit. Om juiste keuzes te kunnen maken moet u absoluut voeling houden met de markt. Weten wat er leeft bij uw doelgroep, bij uw klanten, leveranciers, medewerkers en ja, zelfs concurrenten, is essentieel. Daar ligt de sleutel van elke succesvolle strategie. Die we vervolgens zelf in de praktijk omzetten in actieve marketing en actieve sales.

 

Leren luisteren

Van praten is nog nooit iemand slim geworden. Van luisteren daarentegen wel. Maar luisteren alleen is niet genoeg. Je moet ook nog de juiste vragen stellen. Arios heeft in de loop der jaren zoveel ervaring en expertise opgebouwd dat we zelf een eigen vraagmethode ontwikkeld hebben die ons in staat stelt om de juiste informatie te verzamelen die relevant is voor uw bedrijfsstrategie. Bij ons is ieder verkoopsgesprek ook een interview in het kader van een marktonderzoek.

 

Trek uw conclusies

Maar laat u niets wijsmaken. De markt is geen open boek. Hij geeft u geen pasklare antwoorden op vragen als: "Welke producten zullen aanslaan?" of "Wat is het product dat klanten nodig hebben?". De markt geeft u wél aan wat de verzuchtingen zijn: wat ze nodig hebben en wat ze verlangen. Het is deze informatie waar wij, samen met u, mee aan de slag gaan. Om nieuwe markten aan te boren. Om nieuwe producten op de markt te brengen. Om nieuwe klanten te vinden. Om nieuwe diensten aan te bieden. Eens u de taal van uw doelgroep begrijpt - door goed te luisteren - kan u veel makkelijker praten. Deze conclusies worden dan vertaald in een marketing- en sales-plan

 

 

 

 

bottom of page